HC Outwearin ekologisemmat ja sitä kautta vastuullisemmat ECO ulkovaatteet sisältävät kierrätyspolyesteriä, joka valmistetaan tuotannon ylijäämämateriaalista, kierrätetyistä PET-pulloista ja muusta kierrätyskelpoisesta muovijätteestä.
Meille on tärkeää huolehtia ainutlaatuisesta luonnosta ympärillämme sen lisäksi, että haluamme kannustaa perheitä liikkumaan lähiluontoon. Kuljemme askel askeleelta kohti ekologisempaa huomista muun muassa materiaalivalintojen avulla. Tästä esimerkkinä on ECO-tuotteemme, joiden materiaali on kierrätyspolyesteriä. Jos mietit, että mikä se sellainen materiaali on, niin lue eteenpäin - me kerromme.
Kierrätyspolyesteri valmistetaan tuotannon ylijäämämateriaalista, kierrätetyistä PET-pulloista ja muusta kierrätyskelpoisesta muovijätteestä. Hyödyntämällä kierrätysmateriaaleja voimme vähentää merkittävästi luonnonvarojen kulutusta. Kestävyydeltään ja ulkonäöltään kierrätyspolyesteri on yhtä hyvää kuin uusi polyesteri, mutta hieno juttu on se, että sen valmistukseen ei tarvita uutta raaka-ainetta, jolloin arvokkaita luonnonvaroja säästyy. Myös jätteen määrä luonnossa ja kaatopaikoilla vähenee, kun voimme kierrättää käyttökelpoista materiaalia uudelleen käyttöön. Lisäksi kierrätyspolyesterin valmistukseen kuluu vähemmän energiaa ja vettä ja se tuottaa vähemmän hiilidioksidipäästöjä, kuin uuden polyesterin tuottaminen. Uusi polyesterikuituhan valmistetaan öljystä, joten kierrätettyjen kuitujen käyttö vähentää myös öljynkulutusta.
Kierrätysmuovipullon matka kankaaksi on mekaaninen prosessi. Ensin muovipullot ja muu muovijäte murskataan ja siitä tehdään pieniä hiutaleita, joista saadaan sulattamalla kuitua, joska kehräätään lankaa ja langasta lopulta kangasta. Esimerkiksi JOOA ECO-sadetakkimme materiaalista 65 % on kierrätettyä polyesteria. On kuitenkin vaikea sanoa tarkasti kuinka monta viikonloppuna juotua limupulloa tarvitaan, jotta saadaan sadetakki syksyn sateita pitämään. Arvion uskallamme antaa ja se on 7-10 limupulloa.
Tavoitteenamme on lisätä kierrätetyn polyesterin käyttöä tuotteidemme valmistamisessa ja osallistua siten osaltamme ilmastotalkoisiin.
Kierrätyspolyesteristä valmistetut tuotteemme on helppo tunnistaa ECO -merkinnästä. Kevään uutuutena Beau ja Brooke välikausihaalarit. Nämä ja muut välikausihaalarit löydät täältä.
HC Outwear -verkkokaupasta tilaaminen on helppoa ja turvallista. Kaikki tuotteemme on suunniteltu Suomessa ja valmistettu kotimaisten laatustandardien mukaan valituilla alihankintatehtaillamme eri puolilla maailmaa. Vastaamme kaikkien myymiemme tuotteiden laadusta.
Tekemällä tilauksen verkkokaupassamme liityt asiakasrekisteriimme. Mikäli et halua meiltä jatkossa asiakasviestejä, voit poistua rekisteristä koska tahansa klikkaamalla asiakasviestissä olevaa 'poistu rekisteristä' linkkiä tai ottamalla suoraan yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi. Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.
TOIMITUSAIKA JA TOIMITUKSEN SEURANTA
ILMAISEN TOIMITUKSEN RAJA ON 89€ (ei koske kotiinkuljetusta).
Toimituskulut ovat:
Matkahuolto Lähellä-paketti 5,90€
Postipaketti 6,90€
PostNord MyPack Collect 6,90€
Matkahuolto Kotijakelu-paketti 10,90€
PostNord MyPack Home -kotiinkuljetus 15,90€
Kaikki verkkokaupan tuotteet ovat heti varastossa. Arkena ennen klo 13 jätetyt tilaukset ehtivät saman päivän toimitukseen. Posti lupaa toimituksille 1-2 päivän ja Matkahuolto / PostNord 1-3 päivän toimitusajan.
Kun tilauksesi lähtee sinulle, saat toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Tässä viestissä on myös Postin seurantanumero, jolla voit itse seurata tilauksesi kulkua.
Varaamme oikeuden loppuunmyyntiin, inhimillisiin saldovirheisiin sekä hintavirheisiin. Mikäli tilaamiesi tuotteiden suhteen ilmenee jokin poikkeama, otamme pikimmiten yhteyttä sähköpostitse.
Tilaaminen Ahvenanmaalle
Toimitamme tilaukset Ahvenanmaalle ilman arvonlisäveroa. Arvonlisävero maksetaan Åland Postille, kun paketti noudetaan postista tai toimitetaan kotiin.
PALAUTTAMINEN
Noudatamme Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) ehtoja. Käyttämättömille tuotteille on 14 vuorokauden palautusoikeus.
Palautusrahtikulu
Pakettien turha lähettely edes takaisin rasittaa ympäristöämme ja siksi tuotteiden palautus ei ole ilmaista. Palautusrahtikulu on 6,90€ ja se vähennetään/veloitetaan takaisinmaksun summasta. Emme veloita palautusrahtikulua silloin, kun asiakas pitää tuotteita yli 89€ arvosta.
Toimituskulut hyvitetään kokonaisuudessaan, kun tilauksella olevat kaikki tuotteet palautetaan. Mikäli tilauksella on useampi tuote ja palautat vain osan niistä, ei toimituskuluja hyvitetä.
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä 10,00 €:n käsittelykulun.
Vaihto
Haluamme, että saat käyttöösi sopivan koon ja siksi yksi tuotevaihto on maksuton, mahdollisista seuraavista veloitamme toimituskulun 6,90€. Voit vaihtaa tilaamasi tuotteen joko vastaavan hintaiseen tai edullisempaan tuotteeseen, jolloin palautamme hinnanerotuksen asiakkaalle palautus- / vaihtokäsittelyn yhteydessä. Jos meillä ei ole enää haluamaasi vaihtotuotetta, teemme maksunpalautuksen ja ilmoitamme siitä sinulle.
Voit vaihtaa tuotteen toiseen pyytämällä vaihtoa palautuslomakkeella tai lähettämällä sähköpostin asiakaspalveluumme. Vaihto on mahdollista, jos korvaavaa tuotetta on varastossa. Kiireellisessä tapaukseesa voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupasta ja huomioimme tämän kun käsittelemme palautustasi jos olet maininnut asiasta palautuslomakkeella.
Huolenpitovelvollisuus
Tuotteeseen on oikeus tutustua rauhassa kotona. Sinulla on lain edellyttämä velvollisuus pitää huolta tuotteesta eikä tuotetta saa ottaa käyttöön siihen tutustuessaan. Palautettavan tuotteen tulee aina olla käyttämätön, puhdas, pesemätön ja täysin uuden veroinen (laput paikoillaan). Palauta tuotteet ensisijaisesti niiden alkuperäisessä pakkauksessa. Tarkistamme palautuksena tulleiden tuotteiden kunnon ennen tuotteen hinnan takaisinmaksua.
Veloitamme 100% arvonaleneman, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu, tuote on tahraantunut, rikkoontunut tai jos tuote on pesty ennen palautusta. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.
Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta.
NÄIN PALAUTAT
Toimituksen mukana on aina PALAUTUSLOMAKE, jonka avulla palauttaminen on helppoa.
1. Varmista, että tuotteesi on palautettavissa (ks. huolenpitovelvollisuus, palautusaika).
2. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan. Emme vastaa huonosti pakatuista palautuksista.
3. Täytä toimituksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautukseen. Pyydäthän tositteen asiakaspalautuksesta, jotta voimme selvittää asiaa katoamistapauksissa.
5. Liimaa toimituksen mukana tullut palautustarra paketin päälle, mielellään vanhan tarran päälle. (Huom! Matkahuollon lähetyksissä ei ole mukana palautustarraa.) Vie paketti palautuspisteeseen riippuen toimitustavasta.
PostNord-palautukset
Mikäli paketin mukana on palautusosoitekortti, kiinnitä palautusosoitekortti paketin päälle. Varmista, että viivakoodi on helposti luettavissa tasaisella pinnalla. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa PostNordin noutopisteeseen. Mikäli et saanut vastaanottamasi paketin mukana palautusosoitekorttia, ota aina yhteyttä paketin lähettäjään palautusohjeiden saamiseksi. Voit halutessasi tehdä palautuksen myös PostNordin pakettiautomaatin kautta. Lue ohjeet täältä.
Matkahuolto-palautukset
Palautustunnuksella 9553608 voit palauttaa lähetyksen kaikista muista Matkahuollon palvelupisteistä, paitsi automaateista. Vie paketti tiskille ja kerro palautustunnus. Rekisteröitymällä Matkahuollon asiakkaaksi voit hakea palautustunnuksella aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilta automaattiin palauttamista varten.
Postin palautukset
Postin palautukset tulee jättää palvelupisteeseen.
Jos palautustarraa ei ole, voit palauttaa tuotteen Postin toimipisteeseen asiakaspalautusnumerolla 626038. Sinun ei tule maksaa palautusta postissa.
Postin sopimusnumero: 626038 Kauppanimi: HC Outwear/Hans Company Oy
Palautusosoite: HC Outwear/Hans Company Oy, Laivanvarustajankatu 10, 67100 Kokkola
MAKSUN PALAUTUS
Käsittelemme palautuksesi nopeasti, yleensä heti palautuspäivänä, ja hyvitämme tapahtuman automaattisesti Klarna Checkout -maksupalvelun kautta.
REKLAMAATIOT
Vastaamme myymiemme tuotteiden laadusta ja mahdollisista virheistä. Koska jokainen reklamaatio käsitellään yksilöllisesti, ota virheen havaittuasi välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeen kautta, jotta voimme sopia tuotteen palautuksesta, vaihdosta tai hyvityksestä. Ilmoita tuotevirheestä aina ennen tuotteen korjaamista, korjauttamista tai palautusta. Hyvitys/alennus-tapauksessa edellytämme kuvallista todisteaineistoa virheen laadusta.
Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi
MAKSUTAVAT
Verkkokaupassamme on käytössä turvallinen Klarna Checkout -maksujärjestelmä. Voit maksaa luotto- ja pankkikortilla, verkkomaksulla, tai Klarna AB:n laskulla tai erämaksulla.
ASIAKASPALVELU
Verkkokaupan asiakaspalvelu toimii sähköpostitse arkisin. Viikonloppuina tai pyhäpäivinä esitettyihin kysymyksiin palaamme mahdollisimman pian seuraavina arkipäivinä.
sähköposti: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi