Usein kysyttyjä kysymyksiä

Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Mistä tiedän kuinka hyvin ulkoiluvaate pitää vettä?

Kankaan vedenpitävyyttä mittaamaan käytetään tyypillisesti vesipilariarvoa. Vesipilariarvo merkitään millimetreinä, joka kuvaa sitä, kuinka korkean vesikerroksen kangas teoriassa kestää ennenkuin vettä alkaa tihkumaan läpi. Hyvä nyrkkisääntö on, että kun vesipilariarvo on alle 5000 mm, vaate suojaa kevyeltä sateelta, ja kun mennään yli sen, vaate suojaa jo hieman kovemmaltakin sadekuurolta. Jotta vaate olisi täysin vedenpitävä, vaatii se kuitenkin aina myös saumojen teippausta tai hitsausta – kiinnitä siis tähän huomiota sadevaatteita valitessasi.

Miten valitsen oikean vaatekoon?

Vaatteiden kokomerkinnät vaihtelevat paljon. Erityisesti verkosta ostaessa tuleekin helposti tehtyä hutiostoksia, jos luottaa ainoastaan tuttuun kokomerkintään. Siksi ostaessasi vaatetta kannattaakin aina tutustua valmistajan kuvaukseen vaatteen koosta ja istuvuudesta sekä vaatteen kokotaulukkoon. Ohjeita kokotaulukoiden tulkintaan löydät täältä.

Milloin välikausihaalari on oikea valinta? Entä milloin välikausihaalari vaihtuu toppahaalariin?

Välikausihaalarin käytössä hyvänä nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä, että keli ei mene pakkaselle. Välikausihaalarille paras keli onkin, kun ulkona on plusasteita sekä yöllä että päivällä.

Välikausihaalarista vaihdetaan toppahaalariin kun lämpöasteet tippuvat lähelle nollaa ja sen alle. Mikäli ulkona viihdytään pitkään, eikä lapsi liiku aktiivisesti, voi toppahaalarin pukea jo +5 asteen kelissäkin. Vaunuissa nukkuvalle vauvalle kannattaa varata toppahaalarin lisäksi ylimääräinen lämpökerros, kuten makuupussi tai lämmin peitto.

Täältä löydät lisää ohjeita keliin sopivan haalarin valintaan.

Miksi vedenpitävissä hanskoissa vuori tulee helposti käden mukana, kun se vedetään kosteana pois hanskasta?

Tämä ei ole valmistusvika, vaan hieman valitettava ”ominaisuus” vedenpitävissä hanskoissa. Vedenpitävissä hanskoissa on aina vedenpitävä välikalvo päällyskankaan ja vuoren välissä. Normaalisti hanskan vuori tikataan päällyskankaaseen kiinni, mutta vedenpitävissä hanskoissa sitä ei voida tehdä, sillä tällöin vedenpitävä välikalvo menee rikki – jolloin hanska ei enää ole vedenpitävä. Tästä syystä vuori tulee helposti ulos, kun hanskat vedetään pois kädestä.

Miten ulkovaatteet tulisi pestä?

Ulkovaatteita ei kannata pestä liian usein – usein pelkkä kostealla liinalla pyyhkiminen, kevyt suihkutus, tuulettaminen tai harjaaminen riittää. Jos vaate on kuitenkin selkeästi likainen, noudata aina vaatteen omia pesuohjeita ja pese vaate samanväriset vaatteiden kanssa. Vaate on hyvä kääntää nurinpäin, mikä säästää kankaan pintaa kulumiselta. Muista myös kiinnittää tarranauhat, jotta ne eivät menetä pitoaan. Huuhteluaineen käyttöä ei ulkovaatteiden kohdalla suositella. Lisää vinkkejä kestävään ja ekologiseen pyykkäämiseen löydät täältä.

Kuten muutkin tekstiilit, myös ulkovaatteet kannattaa ripustaa nopeasti ja ilmavasti kuivumaan. Mikäli vaate on käsitelty vettähylkiväksi, eli siinä on esimerkiksi erillinen vettähylkivä kuori tai pinnoite, tulisi ominaisuus uudelleenaktivoida aina pesun jälkeen. Uudelleenaktivointi voidaan tehdä helposti kuivaamalla vaatetta kuivausrummussa tai -kaapissa 60 asteessa noin 10 minuutin ajan.

Jos vaatteessa on sitkeitä tahroja, katso täältä vinkkimme tahranpoistoon.

Miten märät hanskat tulisi kuivata?

Suosittelemme, että hanska kuivatetaan ensin ulkopuolelta, jonka jälkeen hanska käännetään nurinpäin, jotta myös vuori kuivuu. Katso videostamme mallia oikeaoppiseen hanskojen kuivaukseen:

Miten ulkovaatteet tulisi säilyttää kausien välissä?

Ennen ulkovaatteiden siirtämistä säilytykseen ne kannattaa pestä ja kuivata huolellisesti. Tämä paitsi pidentää vaatteen käyttöikää, myös on mukava pukea päälle, kun ulkovaatteen sesonki jälleen koittaa.

Ulkovaatteet voidaan säilyttää joko henkarissa tai siististi viikattuna. Kaikkein paras paikka säilytykseen on vaatepussi tai ilmatiivis laatikko, jolloin hajut ja tuholaiset eivät pääse tarttumaan vaatteeseen. Lisää ulkovaatteiden hoidosta ja säilytyksestä voit lukea täältä.

Voiko ulkovaatteita korjata?

Voi, ja kannattaakin! Pienet reiät ja kulumat on helppo paikata esimerkiksi vaatelaastarilla tai muutamalla pistoksella, minkä jälkeen vaate voi olla käyttökelpoinen vielä pitkään. Vinkkejä ulkovaatteiden paikkaamiseen voit lukea täältä.

Miten ulkovaatteet tulisi kierrättää?

Lapset kasvavat vauhdilla, joten vielä hyväkuntoiset ulkovaatteet voivat jäädä nopeasti käyttämättä niiden jäädessä liian pieneksi. Paras keino kierrättää hyväkuntoiset ulkovaatteet on myydä tai antaa ne eteenpäin seuraavalle pienelle leikkijälle. Jos vaate on kuitenkin niin huonokuntoinen, ettei se ole korjattavissa, vaatteet kierrätetään joko poistotekstiilien kierrätyspisteeseen tai sekajätteeseen.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Ei hätää – oli kysymyksesi mikä tahansa, etsimme mielellämme sinulle vastauksen. Lähetä meille kysymyksesi helposti verkkosivuiltamme löytyvällä lomakkeella, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian!

Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

HC Outwear -verkkokaupasta tilaaminen on helppoa ja turvallista. Kaikki tuotteemme on suunniteltu Suomessa ja valmistettu kotimaisten laatustandardien mukaan valituilla alihankintatehtaillamme eri puolilla maailmaa. Vastaamme kaikkien myymiemme tuotteiden laadusta.

Tekemällä tilauksen verkkokaupassamme liityt asiakasrekisteriimme. Mikäli et halua meiltä jatkossa asiakasviestejä, voit poistua rekisteristä koska tahansa klikkaamalla asiakasviestissä olevaa 'poistu rekisteristä' linkkiä tai ottamalla suoraan yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi. Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.

TOIMITUSAIKA JA TOIMITUKSEN SEURANTA

ILMAISEN TOIMITUKSEN RAJA ON 89€ (ei koske kotiinkuljetusta).

Toimituskulut ovat: 

Matkahuolto Lähellä-paketti 6,90€

Postipaketti 7,90€

PostNord MyPack Collect 6,90€ 

Matkahuolto Kotijakelu-paketti 10,90€

PostNord MyPack Home -kotiinkuljetus 15,90€ 

Kaikki verkkokaupan tuotteet ovat heti varastossa. Arkena ennen klo 13 jätetyt tilaukset ehtivät saman päivän toimitukseen. Posti lupaa toimituksille 1-2 päivän ja Matkahuolto / PostNord 1-3 päivän toimitusajan.

Kun tilauksesi lähtee sinulle, saat toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Tässä viestissä on myös Postin seurantanumero, jolla voit itse seurata tilauksesi kulkua.

Varaamme oikeuden loppuunmyyntiin, inhimillisiin saldovirheisiin sekä hintavirheisiin. Mikäli tilaamiesi tuotteiden suhteen ilmenee jokin poikkeama, otamme pikimmiten yhteyttä sähköpostitse.

Tilaaminen Ahvenanmaalle

Toimitamme tilaukset Ahvenanmaalle ilman arvonlisäveroa. Arvonlisävero maksetaan Åland Postille, kun paketti noudetaan postista tai toimitetaan kotiin.

PALAUTTAMINEN 

Noudatamme Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) ehtoja. Käyttämättömille tuotteille on 14 vuorokauden palautusoikeus.

Palautusrahtikulu
Pakettien turha lähettely edes takaisin rasittaa ympäristöämme ja siksi tuotteiden palautus ei ole ilmaista. Palautusrahtikulu on 7,90€ ja se vähennetään/veloitetaan takaisinmaksun summasta. Emme veloita palautusrahtikulua silloin, kun asiakas pitää tuotteita yli 89€ arvosta.

Toimituskulut hyvitetään kokonaisuudessaan, kun tilauksella olevat kaikki tuotteet palautetaan. Mikäli tilauksella on useampi tuote ja palautat vain osan niistä, ei toimituskuluja hyvitetä.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä 10,00 €:n käsittelykulun.

Vaihto
Haluamme, että saat käyttöösi sopivan koon ja siksi yksi tuotevaihto on maksuton, mahdollisista seuraavista veloitamme toimituskulun 7,90€. Voit vaihtaa tilaamasi tuotteen joko vastaavan hintaiseen tai edullisempaan tuotteeseen, jolloin palautamme hinnanerotuksen asiakkaalle palautus- / vaihtokäsittelyn yhteydessä. Jos meillä ei ole enää haluamaasi vaihtotuotetta, teemme maksunpalautuksen ja ilmoitamme siitä sinulle.

Voit vaihtaa tuotteen toiseen pyytämällä vaihtoa palautuslomakkeella tai lähettämällä sähköpostin asiakaspalveluumme. Vaihto on mahdollista, jos korvaavaa tuotetta on varastossa. Kiireellisessä tapaukseesa voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupasta ja huomioimme tämän kun käsittelemme palautustasi jos olet maininnut asiasta palautuslomakkeella. 

Huolenpitovelvollisuus
Tuotteeseen on oikeus tutustua rauhassa kotona. Sinulla on lain edellyttämä velvollisuus pitää huolta tuotteesta eikä tuotetta saa ottaa käyttöön siihen tutustuessaan. Palautettavan tuotteen tulee aina olla käyttämätön, puhdas, pesemätön ja täysin uuden veroinen (laput paikoillaan). Palauta tuotteet ensisijaisesti niiden alkuperäisessä pakkauksessa. Tarkistamme palautuksena tulleiden tuotteiden kunnon ennen tuotteen hinnan takaisinmaksua. 

Veloitamme 100% arvonaleneman, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu, tuote on tahraantunut, rikkoontunut tai jos tuote on pesty ennen palautusta. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta. 

NÄIN PALAUTAT

Toimituksen mukana on aina PALAUTUSLOMAKE, jonka avulla palauttaminen on helppoa.

1. Varmista, että tuotteesi on palautettavissa (ks. huolenpitovelvollisuus, palautusaika).
2. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan. Emme vastaa huonosti pakatuista palautuksista.
3. Täytä toimituksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautukseen. Pyydäthän tositteen asiakaspalautuksesta, jotta voimme selvittää asiaa katoamistapauksissa.
5. Liimaa toimituksen mukana tullut palautustarra paketin päälle, mielellään vanhan tarran päälle. (Huom! Matkahuollon lähetyksissä ei ole mukana palautustarraa.) Vie paketti palautuspisteeseen riippuen toimitustavasta.

PostNord-palautukset

Mikäli paketin mukana on palautusosoitekortti, kiinnitä palautusosoitekortti paketin päälle. Varmista, että viivakoodi on helposti luettavissa tasaisella pinnalla. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa PostNordin noutopisteeseen. Mikäli et saanut vastaanottamasi paketin mukana palautusosoitekorttia, ota aina yhteyttä paketin lähettäjään palautusohjeiden saamiseksi. Voit halutessasi tehdä palautuksen myös PostNordin pakettiautomaatin kautta. Lue ohjeet täältä.

Matkahuolto-palautukset

Palautustunnuksella 9553608 voit palauttaa lähetyksen kaikista muista Matkahuollon palvelupisteistä, paitsi automaateista. Vie paketti tiskille ja kerro palautustunnus. Rekisteröitymällä Matkahuollon asiakkaaksi voit hakea palautustunnuksella aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilta automaattiin palauttamista varten.

Postin palautukset

Postin palautukset tulee jättää palvelupisteeseen.

Jos palautustarraa ei ole, voit palauttaa tuotteen Postin toimipisteeseen asiakaspalautusnumerolla 626038. Sinun ei tule maksaa palautusta postissa.

Postin sopimusnumero: 626038 Kauppanimi: HC Outwear/Hans Company Oy

Palautusosoite: HC Outwear/Hans Company Oy, Laivanvarustajankatu 10, 67100 Kokkola

MAKSUN PALAUTUS

Käsittelemme palautuksesi nopeasti, yleensä heti palautuspäivänä, ja hyvitämme tapahtuman automaattisesti Klarna Checkout -maksupalvelun kautta.

  • Pankkikortti, luottokortit, verkkomaksu: summa palautetaan kortille/tilille. 
  • Lasku tai osamaksu: summa hyvitetään laskussasi. Saat uuden laskun ja eräpäivän Klarnalta.

REKLAMAATIOT

Vastaamme myymiemme tuotteiden laadusta ja mahdollisista virheistä. Koska jokainen reklamaatio käsitellään yksilöllisesti, ota virheen havaittuasi välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeen kautta, jotta voimme sopia tuotteen palautuksesta, vaihdosta tai hyvityksestä. Ilmoita tuotevirheestä aina ennen tuotteen korjaamista, korjauttamista tai palautusta. Hyvitys/alennus-tapauksessa edellytämme kuvallista todisteaineistoa virheen laadusta.

Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi

MAKSUTAVAT

Verkkokaupassamme on käytössä turvallinen Klarna Checkout -maksujärjestelmä. Voit maksaa luotto- ja pankkikortilla, verkkomaksulla, tai Klarna AB:n laskulla tai erämaksulla.

ASIAKASPALVELU

Verkkokaupan asiakaspalvelu toimii sähköpostitse arkisin. Viikonloppuina tai pyhäpäivinä esitettyihin kysymyksiin palaamme mahdollisimman pian seuraavina arkipäivinä.

sähköposti: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit