Vastuullisuus

MITÄ ME TEEMME

Olemme matkalla kohti vastuullisempaa tulevaisuutta, tekemällä oikein ja sellaisia päätöksiä, joilla pyrimme pienentämään aiheuttamaamme kuormaa ympäristöllemme ja koko ainutlaatuiselle planeetallemme. Tavoitteemme ovat vielä kaukana edessä, emmekä voi sanoa saavuttaneemme niitä kaikkia. Tämä on matka, jolla olemme olleet jo vuosia, ja edelleen meillä on paljon tehtävää vastuullisemman huomisen puolesta.

TUOTANTO

Tuotteemme valmistetaan lähes yksinomaan Kiinassa, pitkäaikaisten yhteistyökumppaneiden tehtaissa, jotka ovat myös ulkopuolisen tahon auditoimia (BSCI). Meille ja myös yhteistyökumppaneillemme on tärkeää, että niin sosiaalisia, kuin eettisiä ja ekologisia säännöksiä ja normeja noudatetaan. Tuotantopaikkojen valintakriteereihin kuuluu olennaisena osana parhaan osaamisen ja tuotanto-olosuhteiden mahdollistaminen, jotta emme joudu tekemään kompromisseja laadun suhteen. Laadukas tuote kestää käyttötarkoituksessaan mahdollisimman pitkään, ja pitkäikäiset tuotteet ovat aina lähtökohtaisesti ekologisimpia.

MATERIAALIT

Kaikki tuotteemme ovat sekä PFC (Polyfluorattuja hiiliyhdisteitä) -vapaita että PVC-vapaita. Ulkoilutuotteissamme käytämme Bionic-Finish Eco -viimeistelyä vedenhylkivyyskäsittelyssä, joka on ympäristöystävällisempi vaihtoehto. Sadevaatteemme eivät myöskään sisällä PVC:tä, vaan vedenpitävyys on saatu aikaan polyuretaanipinnoitteella josta ei irtoa ihmiselle tai ympäristölle haitallisia partikkeleita.

Käytämme kierrätyspolyesteriä niin ulkoilu- kuin sadevaatteissammekin, ja sen määrä kasvaa vuosi vuodelta, ja syrjäyttää vähä vähältä uuden polyesterin käyttöä. Polyesteri on tehty öljystä, joka on uusiutumaton luonnonvara. Kierrätyspolyesteri on siis ympäristöystävällisempi valinta, sillä se valmistetaan mm käytetyistä muovipulloista ja muusta muovijätteestä. Se siis sekä pienentää arvokkaiden luonnonvarojen käyttöä että vähentää jätettä.

Tekstiilimateriaalien värjäys vaatii paljon vettä ja kemikaaleja, ja olemme omalta osaltamme pyrkineet rajoittamaan tuotteiden värjäyksen aiheuttamaa ympäristökuormaa muun muassa käyttämällä mahdollisuuksien mukaan samaa väriä vuorimateriaaleissa, jolloin kankaat pystytään värjäämään isoimmissa erissä, ja yksittäisen tuotteen aiheuttama ympäristökuorma on pienempi.

LOGISTIIKKA

Pyrimme kaikissa hankinnoissamme huomioimaan myös rahdin ja pakkausmateriaalien aiheuttaman jäljen ympäristöllemme, ja minimoimaan sitä mahdollisuuksien mukaan. Pyrimme aina niputtamaan tuotteiden lähetykset mahdollisimman isoihin eriin, etenkin mannerten välisessä liikenteessä, jolloin yksittäisen tuotteen ympäristökuorma on mahdollisimman pieni. Lisäksi käytämme lähes yksinomaan merirahtia Kaukoidän tuonnillemme, joka on harmillisen aikaa vievää, mutta sillä on selkeästi pienin ympäristövaikutus.

Pakkausmateriaalien valinnassa huomio kiinnittyy ensimmäiseksi tehokkaaseen tilan käyttöön. Tuotteet tulevat kaikki tiiviisti laatikoihin pakattuna. Se saattaa toisinaan vaikuttaa visuaaliseen ulkonäköön välittömästi paketista otettaessa, jolloin tuotteet saattavat olla hieman ryppyisiä, mutta siten pystymme minimoimaan kuljetuksen ympäristövaikutuksia. Verrattuna väljästi henkarilla riippuvaan kuljetukseen, tiiviisti pakatut tuotteet kulkevat huomattavan paljon pienemmässä tilassa, ja siten säästävät kuljetuksen aiheuttamassa kuormituksessa.

Muovin määrää pakkausmateriaalina pyrimme vähentämään, mutta toistaiseksi ei ole vielä sellaista korvaavaa vaihtoehtoa, joka takaisi tuotteiden vahingoittumattomuuden pitkän merirahdin aikana toisinaan kosteissa oloissa. Joka tapauksessa käytämme muovia vain sen verran kuin on välttämätöntä.

Lisäksi uudelleen käytämme mahdollisuuksin mukana pakkausmateriaalit ensin alkuperäisessä käyttötarkoituksessaan, eli käytämme samaa pahvilaatikkoa useamman kerran, ja lopuksi huolehdimme, että pakkausmateriaalit viedään kierrätettäväksi, pahvin tai muovinkeräykseen.

TAVOITTEEMME

Tuotteiden turvallisuus:

Näiden seikkojen varmistaminen ovat ensimmäisiä askeliamme kohti kokonaisvaltaista vastuullisuutta. Näitä jo toteutammekin. Pyrimme minimoimaan haitallisten kemikaalien määrä tuotteessa (kuten PFC ja PVC) ja rakenteellisilla ratkaisuilla kuten irrotettavilla hupuilla lasten tuotteissa varmistaamaan, ettei tuote missään muodossaan aiheuta vaaraa tai haittaa käyttäjälle.

Pitkäikäisyys

laadukkaat tuotteet kestävät pidempään alkuperäisessä käyttötarkoituksessaan, jolloin luonnonvaroja säästyy ja jätettä kertyy vähemmän.

Ajattomuus

Tuotteen visuaalisen ulkonäön tulee kestää aikaa, eikä olla liian vahvasti sidoksissa vaihtuviin trendeihin ja muoti-ilmiöihin. Näin kestäviä tuotteita voidaan käyttää moneen kertaan ja esimerkiksi lasten vaatteita useammalla lapsella.

Kierrätettävyys

Seuraavia askeleita on ottaa jo suunnitteluvaiheessa huomioon tuotteissa käytettyjen materiaalien kierrätettävyyden mahdollistaminen tuotteen saavuttaessaan elinkaarensa pään.

Pitkäikäiset yhteistyökumppanit

Pitkäaikaiset toimittajasuhteet takaavat paremman eettisen kontrollin, kun pystymme muodostamaan läheisen suhteen tehtaiden kanssa. Näin pääsemme myös syvempään keskusteluyhteyteen yhteisten eettisten ja sosiaalisten pelisäätöjen luomisesta.

Hiilijalanjälki

Tuotteiden ja koko toimintamme hiilijalanjäljen pienentäminen on seuraavia kunnianhimoisi tavoitteitamme.

Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

HC Outwear -verkkokaupasta tilaaminen on helppoa ja turvallista. Kaikki tuotteemme on suunniteltu Suomessa ja valmistettu kotimaisten laatustandardien mukaan valituilla alihankintatehtaillamme eri puolilla maailmaa. Vastaamme kaikkien myymiemme tuotteiden laadusta.

Tekemällä tilauksen verkkokaupassamme liityt asiakasrekisteriimme. Mikäli et halua meiltä jatkossa asiakasviestejä, voit poistua rekisteristä koska tahansa klikkaamalla asiakasviestissä olevaa 'poistu rekisteristä' linkkiä tai ottamalla suoraan yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi. Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.

TOIMITUSAIKA JA TOIMITUKSEN SEURANTA

ILMAISEN TOIMITUKSEN RAJA ON 69€ (ei koske kotiinkuljetusta).

Toimituskulut ovat: 

Matkahuolto Lähellä-paketti 5,90€

Postipaketti 6,90€

PostNord MyPack Collect 7,90€ 

Matkahuolto Kotijakelu-paketti 10,90€

PostNord MyPack Home -kotiinkuljetus 15,90€ 

Kaikki verkkokaupan tuotteet ovat heti varastossa. Arkena ennen klo 13 jätetyt tilaukset ehtivät saman päivän toimitukseen. Posti lupaa toimituksille 1-2 päivän ja Matkahuolto / PostNord 1-3 päivän toimitusajan.

Kun tilauksesi lähtee sinulle, saat toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Tässä viestissä on myös Postin seurantanumero, jolla voit itse seurata tilauksesi kulkua.

Varaamme oikeuden loppuunmyyntiin, inhimillisiin saldovirheisiin sekä hintavirheisiin. Mikäli tilaamiesi tuotteiden suhteen ilmenee jokin poikkeama, otamme pikimmiten yhteyttä sähköpostitse.

Tilaaminen Ahvenanmaalle

Toimitamme tilaukset Ahvenanmaalle ilman arvonlisäveroa. Arvonlisävero maksetaan Åland Postille, kun paketti noudetaan postista tai toimitetaan kotiin.

PALAUTTAMINEN 

Noudatamme Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) ehtoja. Käyttämättömille tuotteille on 14 vuorokauden palautusoikeus.

Palautusrahtikulu
Pakettien turha lähettely edes takaisin rasittaa ympäristöämme ja siksi tuotteiden palautus ei ole ilmaista. Palautusrahtikulu on 6,90€ ja se vähennetään/veloitetaan takaisinmaksun summasta. Emme veloita palautusrahtikulua silloin, kun asiakas pitää tuotteita yli 69€ arvosta.

Toimituskulut hyvitetään kokonaisuudessaan, kun tilauksella olevat kaikki tuotteet palautetaan. Mikäli tilauksella on useampi tuote ja palautat vain osan niistä, ei toimituskuluja hyvitetä.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä 10,00 €:n käsittelykulun.

Vaihto
Haluamme, että saat käyttöösi sopivan koon ja siksi yksi tuotevaihto on maksuton, mahdollisista seuraavista veloitamme toimituskulun 6,90€. Voit vaihtaa tilaamasi tuotteen joko vastaavan hintaiseen tai edullisempaan tuotteeseen, jolloin palautamme hinnanerotuksen asiakkaalle palautus- / vaihtokäsittelyn yhteydessä. Jos meillä ei ole enää haluamaasi vaihtotuotetta, teemme maksunpalautuksen ja ilmoitamme siitä sinulle.

Voit vaihtaa tuotteen toiseen pyytämällä vaihtoa palautuslomakkeella tai lähettämällä sähköpostin asiakaspalveluumme. Vaihto on mahdollista, jos korvaavaa tuotetta on varastossa. Kiireellisessä tapaukseesa voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupasta ja huomioimme tämän kun käsittelemme palautustasi jos olet maininnut asiasta palautuslomakkeella. 

Huolenpitovelvollisuus
Tuotteeseen on oikeus tutustua rauhassa kotona. Sinulla on lain edellyttämä velvollisuus pitää huolta tuotteesta eikä tuotetta saa ottaa käyttöön siihen tutustuessaan. Palautettavan tuotteen tulee aina olla käyttämätön, puhdas, pesemätön ja täysin uuden veroinen (laput paikoillaan). Palauta tuotteet ensisijaisesti niiden alkuperäisessä pakkauksessa. Tarkistamme palautuksena tulleiden tuotteiden kunnon ennen tuotteen hinnan takaisinmaksua. 

Veloitamme 100% arvonaleneman, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu, tuote on tahraantunut, rikkoontunut tai jos tuote on pesty ennen palautusta. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta. 

NÄIN PALAUTAT

Toimituksen mukana on aina PALAUTUSLOMAKE, jonka avulla palauttaminen on helppoa.

1. Varmista, että tuotteesi on palautettavissa (ks. huolenpitovelvollisuus, palautusaika).
2. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan. Emme vastaa huonosti pakatuista palautuksista.
3. Täytä toimituksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautukseen. Pyydäthän tositteen asiakaspalautuksesta, jotta voimme selvittää asiaa katoamistapauksissa.
5. Liimaa toimituksen mukana tullut palautustarra paketin päälle, mielellään vanhan tarran päälle. (Huom! Matkahuollon lähetyksissä ei ole mukana palautustarraa.) Vie paketti palautuspisteeseen riippuen toimitustavasta.

PostNord-palautukset

Mikäli paketin mukana on palautusosoitekortti, kiinnitä palautusosoitekortti paketin päälle. Varmista, että viivakoodi on helposti luettavissa tasaisella pinnalla. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa PostNordin noutopisteeseen. Mikäli et saanut vastaanottamasi paketin mukana palautusosoitekorttia, ota aina yhteyttä paketin lähettäjään palautusohjeiden saamiseksi. Voit halutessasi tehdä palautuksen myös PostNordin pakettiautomaatin kautta. Lue ohjeet täältä.

Matkahuolto-palautukset

Palautustunnuksella 9553608 voit palauttaa lähetyksen kaikista muista Matkahuollon palvelupisteistä, paitsi automaateista. Vie paketti tiskille ja kerro palautustunnus. Rekisteröitymällä Matkahuollon asiakkaaksi voit hakea palautustunnuksella aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilta automaattiin palauttamista varten.

Postin palautukset

Postin palautukset tulee jättää palvelupisteeseen.

Jos palautustarraa ei ole, voit palauttaa tuotteen Postin toimipisteeseen asiakaspalautusnumerolla 626038. Sinun ei tule maksaa palautusta postissa.

Postin sopimusnumero: 626038 Kauppanimi: HC Outwear/Hans Company Oy

Palautusosoite: HC Outwear/Hans Company Oy, Laivanvarustajankatu 10, 67100 Kokkola

MAKSUN PALAUTUS

Käsittelemme palautuksesi nopeasti, yleensä heti palautuspäivänä, ja hyvitämme tapahtuman automaattisesti Klarna Checkout -maksupalvelun kautta.

  • Pankkikortti, luottokortit, verkkomaksu: summa palautetaan kortille/tilille. 
  • Lasku tai osamaksu: summa hyvitetään laskussasi. Saat uuden laskun ja eräpäivän Klarnalta.

REKLAMAATIOT

Vastaamme myymiemme tuotteiden laadusta ja mahdollisista virheistä. Koska jokainen reklamaatio käsitellään yksilöllisesti, ota virheen havaittuasi välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeen kautta, jotta voimme sopia tuotteen palautuksesta, vaihdosta tai hyvityksestä. Ilmoita tuotevirheestä aina ennen tuotteen korjaamista, korjauttamista tai palautusta. Hyvitys/alennus-tapauksessa edellytämme kuvallista todisteaineistoa virheen laadusta.

Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi

MAKSUTAVAT

Verkkokaupassamme on käytössä turvallinen Klarna Checkout -maksujärjestelmä. Voit maksaa luotto- ja pankkikortilla, verkkomaksulla, tai Klarna AB:n laskulla tai erämaksulla.

ASIAKASPALVELU

Verkkokaupan asiakaspalvelu toimii sähköpostitse arkisin. Viikonloppuina tai pyhäpäivinä esitettyihin kysymyksiin palaamme mahdollisimman pian seuraavina arkipäivinä.

sähköposti: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit