Mikä on kuoritakki – ja muita kysymyksiä ulkoiluvaatteista

Vinkkiemme avulla tiedät kaiken tarvittavat ulkovaatteista ja löydät jatkossa helposti säähän kuin säähän sopivat vaatteet!

Ulkoiluvaatteiden valtava valikoima saattaa joskus uuvuttaa. On kuoritakkia, tuulitakkia ja softshell-takkia – mistä oikein tiedän, millainen takki minun pitäisi valita?

Ei hätää, olemme koonneet vastauksia muutamiin yleisimpiin kysymyksiin ulkoiluvaatteista. Luettuasi tämän postauksen ulkoiluvaatekaupoilla seikkailu on toivottavasti hieman helpompaa!

Mikä on kuoritakki?

Kuoritakki on ulkoilutakki, jonka tarkoituksena on toimia ikään kuin kuorena muun vaatekerroksen päällä. Kuoritakit ovatkin yleensä kevyitä sekä hyvin vettä ja tuulta pitäviä.

Kuoritakki on erinomainen valinta kaikenlaiseen ulkoiluun ja aktiviteetteihin. Sen alle on helppo kerrostaa vaatteita vaihtelevissa lämpötiloissa. Kuoritakki on mainio lisä myös retkireppuun, sillä se on kevyt kuljettaa ja helppo pukea päälle sadekuuron yllättäessä.

Mistä tiedän kuinka hyvin ulkoiluvaate pitää vettä?

Kankaan vedenpitävyyttä mittaamaan käytetään tyypillisesti vesipilariarvoa. Vesipilariarvo merkitään millimetreinä, joka kuvaa sitä, kuinka korkean vesikerroksen kangas teoriassa kestää ennenkuin vettä alkaa tihkumaan läpi.

Hyvä nyrkkisääntö on, että kun vesipilariarvo on alle 5000 mm, vaate suojaa kevyeltä sateelta, ja kun mennään yli sen, vaate suojaa jo hieman kovemmaltakin sadekuurolta. Vaatteiden vedenpitävyyttä voidaan parantaa myös tiivistämällä vaatteiden saumat.

Millaiseen käyttöön softshell-ulkoiluvaatteet sopivat?

Softshell on pehmeä ja joustava materiaali, joka paitsi hengittää tehokkaasti pitää myös hyvin tuulta ja kevyttä sadetta. Softshell-vaatteisiin lisätään usein myös fleecevuori, joka pitää lämpimänä myös ilmojen viiletessä.

Hengittävyytensä ja joustavuutensa ansiosta softshell-vaatteet soveltuvat erinomaisesti vauhdikkaampiinkin aktiviteetteihin, kuten urheiluun tai retkeilyyn. Myös ulkoleikkeihin softshell on hyvä materiaali, sillä se tuntuu miellyttävältä päällä, muttei säikähdä tuulta tai pientä sadekuuroakaan.

Millaiset ulkoiluvaatteet valitsen vuodenajan mukaan?

Etenkin välikausina, eli keväisin ja syksyisin, ulkovaatteiden valinta saattaa aiheuttaa päänvaivaa. Sekä keväällä että syksyllä päivät ovat usein lämpimämpiä kuin illat, minkä vuoksi kerrospukeutuminen on helpoin keino varautua ilman viilenemiseen auringon laskettua. Kevyt kuoritakki tai -haalari onkin erinomainen vaihtoehto, joka pitää myös satunnaiset sadekuurot ja kurapisarat vaatekerran ulkopuolella. Välikausivaatteiden osalta kannattaakin tarkastella erityisesti hengittävyyttä sekä veden- ja tuulenpitävyyttä.

Talvisin kannattaa ottaa käyttöön vuorelliset ulkovaatteet, jotta ulkovaatteiden alle ei tarvitse pukea paksua kerrosta muita vaatteita. Tämän päivän leudot talvet vaativat ulkovaatteilta kuitenkin myös kosteudensietokykyä. Luonnonmateriaalit vuoressa ovat tyypillisesti lämpimiä mutta kuitenkin lämpimiä.

Mistä tunnistan laadukkaan ulkoiluvaatteen?

Laadukkaan ulkovaatteen merkit pätevät myös muihin vaatteisiin: kestävät materiaalit, siistit saumat ja viimeistellyt yksityiskohdat. Ulkovaatteiden osalta myös materiaalin hengittävyydellä on erityisen merkitystä, sillä hengittämättömästä materiaalista valmistettu vaate hiostaa ja tuntuu epämiellyttävältä päällä.

Kun valitset ulkovaatteita, kiinnitä siis huomiota materiaaleihin. Ulkovaatteissa tiivistetyt saumat parantavat niiden veden- ja tuulenpitävyyttä merkittävästi. Siistit, viimeistellyt saumat ja yksityiskohdat kertovat paitsi laadusta myös kestävyydestä.


Me HC Outwearilla valmistamme korkealaatuisia ulkovaatteita, jotka kestävät vauhdikkaampaakin menoa ja tekevät sen minkä lupaavat. Tutustu monipuoliseen mallistoomme, josta löydät ulkovaatteet joka säähän niin lapsille, naisille kuin miehille!

Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

HC Outwear -verkkokaupasta tilaaminen on helppoa ja turvallista. Kaikki tuotteemme on suunniteltu Suomessa ja valmistettu kotimaisten laatustandardien mukaan valituilla alihankintatehtaillamme eri puolilla maailmaa. Vastaamme kaikkien myymiemme tuotteiden laadusta.

Tekemällä tilauksen verkkokaupassamme liityt asiakasrekisteriimme. Mikäli et halua meiltä jatkossa asiakasviestejä, voit poistua rekisteristä koska tahansa klikkaamalla asiakasviestissä olevaa 'poistu rekisteristä' linkkiä tai ottamalla suoraan yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi. Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.

TOIMITUSAIKA JA TOIMITUKSEN SEURANTA

ILMAISEN TOIMITUKSEN RAJA ON 89€ (ei koske kotiinkuljetusta).

Toimituskulut ovat: 

Matkahuolto Lähellä-paketti 6,90€

Postipaketti 7,90€

PostNord MyPack Collect 6,90€ 

Matkahuolto Kotijakelu-paketti 10,90€

PostNord MyPack Home -kotiinkuljetus 15,90€ 

Kaikki verkkokaupan tuotteet ovat heti varastossa. Arkena ennen klo 13 jätetyt tilaukset ehtivät saman päivän toimitukseen. Posti lupaa toimituksille 1-2 päivän ja Matkahuolto / PostNord 1-3 päivän toimitusajan.

Kun tilauksesi lähtee sinulle, saat toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Tässä viestissä on myös Postin seurantanumero, jolla voit itse seurata tilauksesi kulkua.

Varaamme oikeuden loppuunmyyntiin, inhimillisiin saldovirheisiin sekä hintavirheisiin. Mikäli tilaamiesi tuotteiden suhteen ilmenee jokin poikkeama, otamme pikimmiten yhteyttä sähköpostitse.

Tilaaminen Ahvenanmaalle

Toimitamme tilaukset Ahvenanmaalle ilman arvonlisäveroa. Arvonlisävero maksetaan Åland Postille, kun paketti noudetaan postista tai toimitetaan kotiin.

PALAUTTAMINEN 

Noudatamme Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) ehtoja. Käyttämättömille tuotteille on 14 vuorokauden palautusoikeus.

Palautusrahtikulu
Pakettien turha lähettely edes takaisin rasittaa ympäristöämme ja siksi tuotteiden palautus ei ole ilmaista. Palautusrahtikulu on 7,90€ ja se vähennetään/veloitetaan takaisinmaksun summasta. Emme veloita palautusrahtikulua silloin, kun asiakas pitää tuotteita yli 89€ arvosta.

Toimituskulut hyvitetään kokonaisuudessaan, kun tilauksella olevat kaikki tuotteet palautetaan. Mikäli tilauksella on useampi tuote ja palautat vain osan niistä, ei toimituskuluja hyvitetä.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä 10,00 €:n käsittelykulun.

Vaihto
Haluamme, että saat käyttöösi sopivan koon ja siksi yksi tuotevaihto on maksuton, mahdollisista seuraavista veloitamme toimituskulun 7,90€. Voit vaihtaa tilaamasi tuotteen joko vastaavan hintaiseen tai edullisempaan tuotteeseen, jolloin palautamme hinnanerotuksen asiakkaalle palautus- / vaihtokäsittelyn yhteydessä. Jos meillä ei ole enää haluamaasi vaihtotuotetta, teemme maksunpalautuksen ja ilmoitamme siitä sinulle.

Voit vaihtaa tuotteen toiseen pyytämällä vaihtoa palautuslomakkeella tai lähettämällä sähköpostin asiakaspalveluumme. Vaihto on mahdollista, jos korvaavaa tuotetta on varastossa. Kiireellisessä tapaukseesa voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupasta ja huomioimme tämän kun käsittelemme palautustasi jos olet maininnut asiasta palautuslomakkeella. 

Huolenpitovelvollisuus
Tuotteeseen on oikeus tutustua rauhassa kotona. Sinulla on lain edellyttämä velvollisuus pitää huolta tuotteesta eikä tuotetta saa ottaa käyttöön siihen tutustuessaan. Palautettavan tuotteen tulee aina olla käyttämätön, puhdas, pesemätön ja täysin uuden veroinen (laput paikoillaan). Palauta tuotteet ensisijaisesti niiden alkuperäisessä pakkauksessa. Tarkistamme palautuksena tulleiden tuotteiden kunnon ennen tuotteen hinnan takaisinmaksua. 

Veloitamme 100% arvonaleneman, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu, tuote on tahraantunut, rikkoontunut tai jos tuote on pesty ennen palautusta. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta. 

NÄIN PALAUTAT

Toimituksen mukana on aina PALAUTUSLOMAKE, jonka avulla palauttaminen on helppoa.

1. Varmista, että tuotteesi on palautettavissa (ks. huolenpitovelvollisuus, palautusaika).
2. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan. Emme vastaa huonosti pakatuista palautuksista.
3. Täytä toimituksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautukseen. Pyydäthän tositteen asiakaspalautuksesta, jotta voimme selvittää asiaa katoamistapauksissa.
5. Liimaa toimituksen mukana tullut palautustarra paketin päälle, mielellään vanhan tarran päälle. (Huom! Matkahuollon lähetyksissä ei ole mukana palautustarraa.) Vie paketti palautuspisteeseen riippuen toimitustavasta.

PostNord-palautukset

Mikäli paketin mukana on palautusosoitekortti, kiinnitä palautusosoitekortti paketin päälle. Varmista, että viivakoodi on helposti luettavissa tasaisella pinnalla. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa PostNordin noutopisteeseen. Mikäli et saanut vastaanottamasi paketin mukana palautusosoitekorttia, ota aina yhteyttä paketin lähettäjään palautusohjeiden saamiseksi. Voit halutessasi tehdä palautuksen myös PostNordin pakettiautomaatin kautta. Lue ohjeet täältä.

Matkahuolto-palautukset

Palautustunnuksella 9553608 voit palauttaa lähetyksen kaikista muista Matkahuollon palvelupisteistä, paitsi automaateista. Vie paketti tiskille ja kerro palautustunnus. Rekisteröitymällä Matkahuollon asiakkaaksi voit hakea palautustunnuksella aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilta automaattiin palauttamista varten.

Postin palautukset

Postin palautukset tulee jättää palvelupisteeseen.

Jos palautustarraa ei ole, voit palauttaa tuotteen Postin toimipisteeseen asiakaspalautusnumerolla 626038. Sinun ei tule maksaa palautusta postissa.

Postin sopimusnumero: 626038 Kauppanimi: HC Outwear/Hans Company Oy

Palautusosoite: HC Outwear/Hans Company Oy, Laivanvarustajankatu 10, 67100 Kokkola

MAKSUN PALAUTUS

Käsittelemme palautuksesi nopeasti, yleensä heti palautuspäivänä, ja hyvitämme tapahtuman automaattisesti Klarna Checkout -maksupalvelun kautta.

  • Pankkikortti, luottokortit, verkkomaksu: summa palautetaan kortille/tilille. 
  • Lasku tai osamaksu: summa hyvitetään laskussasi. Saat uuden laskun ja eräpäivän Klarnalta.

REKLAMAATIOT

Vastaamme myymiemme tuotteiden laadusta ja mahdollisista virheistä. Koska jokainen reklamaatio käsitellään yksilöllisesti, ota virheen havaittuasi välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeen kautta, jotta voimme sopia tuotteen palautuksesta, vaihdosta tai hyvityksestä. Ilmoita tuotevirheestä aina ennen tuotteen korjaamista, korjauttamista tai palautusta. Hyvitys/alennus-tapauksessa edellytämme kuvallista todisteaineistoa virheen laadusta.

Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi

MAKSUTAVAT

Verkkokaupassamme on käytössä turvallinen Klarna Checkout -maksujärjestelmä. Voit maksaa luotto- ja pankkikortilla, verkkomaksulla, tai Klarna AB:n laskulla tai erämaksulla.

ASIAKASPALVELU

Verkkokaupan asiakaspalvelu toimii sähköpostitse arkisin. Viikonloppuina tai pyhäpäivinä esitettyihin kysymyksiin palaamme mahdollisimman pian seuraavina arkipäivinä.

sähköposti: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit